Tegoroczny apel miał wyjątkowy charakter w związku z Jubileuszem 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości. Uczniowie Technikum im. T. Kościuszki ZDZ klas mundurowych, wspólne świętowali z gronem pedagogicznym i pracownikami szkoły. W oczekiwaniu na bicie rekordu dla Niepodległej, głos zabrała wicedyrektor szkoły Małgorzata Bidzińska, która jako historyk przybliżyła uczniom powstanie hymnu państwowego. Gdy nadeszła wyczekiwana godzina ,,Kościuszkowcy” włączyli się w akcję bicia rekordu „Rekord dla Niepodległej” w ramach obchodów stulecia odzyskania niepodległości. To akcja polegająca na jednoczesnym śpiewaniu hymnu polskiego. Świętowaliśmy Niepodległą i biliśmy rekord 9 listopada o godzinie 11.11 śpiewając czterozwrotkowy hymn. Rocznica odzyskania niepodległości, a wraz z nią uroczyste świętowanie na stałe wpisała się w kalendarz szkolnych uroczystości naszej szkoły. Tego roku spotkaliśmy się na uroczystym apelu z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę i świętujemy razem wielkie wydarzenie, które zapisało się na kartach naszej historii. Przeżywamy teraz szczególny czas świętowania setnej rocznicy. W tym jubileuszowym roku często myślami wybiegamy do tamtych wydarzeń, kiedy Polacy walczyli o odrodzenie wolnej Ojczyzny, bronili jej granic i pracowali dla odbudowania własnego państwa. Uczniowie klas mundurowych technikum przygotowali i przedstawili program słowno-muzyczny, pod hasłem „Rok dla Niepodległej Małej Ojczyzny”. Piękne wiersze patriotyczne przeplecione podkładem muzycznym, przybliżyło młodzieży tamte odległe czasy o których nie mogą zapomnieć. Przesłanie, które przekazali uczniowie i sposób interpretacji wierszy wywołało wśród uczestników apelu chwilę zadumy i refleksji. Uroczysty apel przybliżył młodzieży zbliżające się święto tak ważne dla nas Polaków i przypomniał uczniom tamte dzieje, dzięki którym nasz kraj po 123 latach zaborów powrócił na mapę polityczną Europy. Apel miał również szczególny wymiar, bo był ciekawą formą nauczania historii, gdyż nawiązywał do setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, którą teraz obchodzimy. W literaturze polskiej nie ma lepszego obrazu tamtych przeżyć niż Przedwiośnie Stefana Żeromskiego, to z inicjatywy Pary Prezydenckiej miała miejsce akcja narodowego czytania. Wybór tej właśnie lektury był nieprzypadkowy, bowiem jest ona przekrojem dziejowym naszego narodu. Pragnąc, by szkoła nasza miała również udział we wspólnym dziele czytania wielkiej literatury polskiej i swój wkład w obchody jubileuszu 100–lecia odzyskania przez Polskę niepodległości podczas apelu uczniowie włączyli się w akcję Narodowe Czytanie. Młodzież zaprosiła do czytania lektury ,,Przedwiośnia’’ Stefana Żeromskiego. Najwybitniejszej polskiej powieść XX wieku zaliczanych do kanonu polskiej literatury patriotycznej. Bardzo zależało nam, aby ta akcja, oprócz jej stałego, głównego celu, którym jest promocja czytelnictwa, była też formą uczczenia jubileuszu. A także wzbudzenie w uczniach, młodych ludziach Polakach, chęci, aby coś wspólnie zrobić, wspólnie poświęcić czas polskiej literaturze, wspólnie czytać najwybitniejsze polskie dzieła. I dlatego uczniowie na apelu poświęconym niepodległej czytali fragmenty ,,szklanych domów’’ powieści Stefana Żeromskiego. Przygotowana została również prezentacja multimedialna związana z autorem i jego twórczością.
Ufamy, że taki sposób edukacji młodego pokolenia przybliży uczniom niniejszą problematykę by pamiętali o naszych przodkach walczących o wolność i niepodległość Ojczyzny, a także z tego, że żyją w wolnej niepodległej Polsce z której powinni być dumni. Jednocześnie stawiamy na czytelnictwo zachęcając i zaszczepiając w nich ciekawość i chęć sięgania po najwybitniejsze polskie dzieła jaką jest literatura polska. Czytaniem fragmentów powieści Stefana Żeromskiego zakończyły się szkolne obchody radosnego w dziejach Polski święta.
G.M
Klasy mundurowe Technikum im. Tadeusza Kościuszki ZDZ w Ostrowcu Św. kontynuują „Rok dla Niepodległej Małej Ojczyzny”. W ramach tych działań realizujemy szereg inicjatyw edukacyjnych służących uczczeniu tej wyjątkowej i jedynej w swoim rodzaju rocznicy 100 lecia obchodów Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Poprzez swój udział w wydarzeniach kulturalnych, wycieczkach, rajdach, uczniowie poznają wydarzenia związane z polską historią, poczuciem tożsamości narodowej i wolności. W związku z tą rocznicą młodzież klas mundurowych została zaproszona do Przedszkola nr 5 w Ostrowcu Św, gdzie treści z zakresu wychowania patriotycznego są bardzo ważnym elementem pracy z dziećmi. Budzenie miłości dzieci do małej i wielkiej Ojczyzny było jednym z celów wychowania patriotycznego w tym przedszkolu. Dlatego też uczniowie klas mundurowych z tej okazji, włączyli się w uroczystą akademię i przygotowali lekcję żywej historii. Celem wizyty było zainteresowanie dzieci dziejami Polski, oraz przybliżenie, w atrakcyjnej i przystępnej formie, polskich symboli narodowych i wydarzeń związanych z polską historią.
Przedstawiając krótki pokaz musztry wojskowej, rozdając biało czerwone chorągiewki a także bawiąc się w quiz z zakresu wiedzy o naszej Ojczyźnie, uczniowie pokazali maluchom jak ważne są nasze symbole narodowe, jednocześnie zaszczepiając i krzewiąc w nich piękną postawę młodego patrioty. Uczniowie po przez swój mundur ,,kościuszkowców” z dawnych odległych dla nich czasów i mundur wojskowy, starali się rozbudzić w dzieciach iskrę patriotyzmu i szacunku do munduru, a także Symboli Narodowych. Każde dziecko dowiedziało się jak wyglądał historyczny mundur żołnierza ,,kościuszkowca” walczącego o wolność i niepodległość Polski w dawnych czasach oraz jak wygląda mundur żołnierza strzegącego granic naszej Ojczyzny w czasach teraźniejszych. Każde z nich mogło przymierzyć czapkę ,,kościuszkowca”, założyć beret żołnierza, dotknąć szabli i zobaczyć czym posługują się żołnierze podczas walki. Odważni dostali nagrody i słodycze.
Głównym celem przygotowanego programu było kształtowanie miłości i przywiązania do ojczystego kraju, jego kultury i tradycji oraz poznanie symboli narodowych. Była to również piękną i wyjątkowa lekcja patriotyzmu, którą zaprezentowały przedszkolaki upamiętniając 100. Rocznicę Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Swoją Miłość do Ojczyzny, maluchy wyraziły tańcząc poloneza i krakowiaka oraz recytowaniem wierszy i śpiewaniem piosenek o tematyce patriotycznej. Patriotyczny charakter uroczystości podkreślały barwy narodowe, godło i hymn a także biało czerwone stroje. Wszyscy przeżyli go dumnie i z uśmiechem na twarzy. Nie zabrakło wzruszenia i podziwu dla 5 i 6- letnich dzieciaków.
Myślę że ten dzień na długo pozostanie w pamięci wszystkich przedszkolaków, ze względu na nie codzienne odwiedziny starszych kolegów w mundurach.
G.M
Pamięć o Zmarłych jest częścią naszej kultury narodowej i tradycji. Uczniowie Technikum im. T. Kościuszki kultywują tą tradycję od kilku lat. Wszystkich Świętych przyciąga na cmentarze ludzi, których bliscy odeszli z tego świata. Wokół grobów zbierają się całe rodziny wspominając ukochane osoby. Na ich pamiątkę kładą kwiaty i zapalają znicze. Są jednak takie miejsca na niemal wszystkich cmentarzach, gdzie nie pojawia się żaden członek rodziny, przyjaciel czy znajomy. Są to przede wszystkim żołnierskie groby, tak Polaków, jak i obcokrajowców. Kryją w sobie szczątki ludzi, których tożsamość często nie została ustalona. W tym szczególnym czasie nasza młodzież klas mundurowych nie może zapominać o tych, którzy oddali życie w imię najwyższych wartości jakimi jest pokój, wolność i godność człowieka. Opieka młodzieży nad opuszczonymi mogiłami, grobami Nieznanego Żołnierza na cmentarzu Denkowskim, bohaterów z okresu powstania styczniowego i II wojny światowej ma walor wychowawczy i edukacyjny. Jest również wielką lekcją historii, którą należy pielęgnować z pokolenia na pokolenie. Uczniowie wraz z harcerzami w przeddzień tego szczególnego dnia, symboliczne porządkują groby, czyszczą pomniki, zapalają znicze, to także znak okazywania szacunku, pamięci i wdzięczności wobec naszych przodków. Budowanie świadomości obywatelskiej w tym patriotycznej i kultywowanie tradycji wśród naszej młodzieży to priorytet w wychowaniu patriotyzmu. Uczniowie klas mundurowych pamięć o nieznanych żołnierzach pochowanych w bezimiennych mogiłach, pochylając głowę przed pomnikami powstańców, żołnierzy uczcili minutą ciszy. Oddając hołd żołnierzom swoją postawą wyrazili szacunek do tradycji narodowych.
Stąd też dominował poważny, odpowiedni do czasu i miejsca nastrój.
G.M
Jeśli interesujesz się tematyką pielęgnacji urody, chcesz poznać nowoczesne trendy kosmetyczne, a może masz zdolności manualne i znasz różne triki makijażowe, dzięki którym zawsze wyglądasz doskonale? Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi „tak”, powinnaś zainteresować się karierą w branży kosmetycznej. Zainteresuj się czym zajmuje się technik usług kosmetycznych i czy warto nim zostać.
Czym zajmuje się technik usług kosmetycznych?
Technik usług kosmetycznych dokonuje właściwej diagnozy kosmetycznej pacjenta, dobiera odpowiednią pielęgnację i wykonuje zabiegi lecznicze bądź upiększające. Dzięki posiadanej wiedzy oraz umiejętnościom potrafi radzić sobie z różnymi problemami skórnymi klientów. Stosowane zabiegi dla twarzy i ciała sprawiają, że ich skóra zyskuje zdrowy i naturalny wygląd. W tym zawodzie ważna jest zarówno wiedza z dziedziny dermatologii, jak i umiejętności interpersonalne. Technik usług kosmetycznych to zawód przyszłości, który daje dużą satysfakcję, wynikającą z możliwości niesienia pomocy innym. Z drugiej jednak strony nie jest zawodem łatwym i wiąże się z koniecznością ciągłego poszerzania swojej wiedzy i rozwijania umiejętności. Wymaga nieustannego śledzenia najnowszych trendów w medycynie estetycznej, kosmetykach czy technologii wykorzystywanych w zabiegach pielęgnacyjnych.
Czy warto zostać technikiem usług kosmetycznych?
Technik usług kosmetycznych, w zależności od wyboru ścieżki kariery może więc doskonalić swoje umiejętności nie tylko w kosmetyce ogólnej, czyli wykonywać zabiegi pielęgnacyjne na twarz oraz ciało, ale również specjalizować się w innych dziedzinach. Może zajmować się pielęgnacją stóp (podologia), stylizacją paznokci, wizażem (makijażem, doczepianiem rzęs, charakteryzacją) bądź wykonywać zabiegi odnowy biologicznej.
Wykwalifikowani technicy usług kosmetycznych podejmują pracę w gabinetach kosmetycznych, SPA, wysokiej klasy hotelach oferujących zabiegi pielęgnacyjne, firmach oraz laboratoriach kosmetycznych, a także studiach paznokci i wizażu. Często otwierają również własne gabinety kosmetyczne Jak widać, mamy tutaj do czynienia z zawodem, który daje szeroki wachlarz możliwości pracy oraz rozwoju.
Jak zostać technikiem usług kosmetycznych?
Tytuł technika usług kosmetycznych możesz uzyskać podejmując naukę w Niepublicznej Szkole Policealnej ZDZ w Ostrowcu Św. ul. Kilińskiego 49, gdzie stworzyliśmy profesjonalne Centrum Kosmetologii i Wizażu –mówi Dyrektor Szkoły Izabela Pustuła.
Edukacja trwa 2 lata (4 semestry) i kończy się egzaminem teoretycznym oraz praktycznym przeprowadzanym w siedzibie szkoły, gdyż jesteśmy ośrodkiem egzaminacyjnym. Słuchacze uzyskują dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik usług kosmetycznych. Posiadamy pracownię kosmetyczną gdzie osoby mogą zdobywać wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne. Pracownia wyposażona jest zgodnie z trendami w kształceniu, jest jak nowoczesny gabinet kosmetyczny. Szkoła kładzie największy nacisk na zajęcia praktyczne. To właśnie dzięki nim poznasz tajniki tej profesji, jak również udoskonalisz swoje umiejętności i zdobędziesz cenne doświadczenie. To sprawi z kolei, że twoje usługi będą profesjonalne, a Ty nie będziesz narzekać na brak klientów.
W Centrum Kosmetologii i Wizażu zostały stworzone idealne warunki do prowadzenia kształcenia na kierunku technik usług kosmetycznych oraz na licznych szkoleniach specjalistycznych w branży kosmetycznej. Placówka posiada nowoczesną własną bazę dydaktyczną wyposażoną w profesjonalny sprzęt do nauki zawodu. Pracownia dysponuje niezbędnymi preparatami znanych na rynku firm, akcesoriami i aparaturą wykorzystywanymi w salonie kosmetycznym, do których słuchacze mają bezpłatny dostęp. Wyposażenie to jest wykorzystywane podczas wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych twarzy, szyi, dekoltu, dłoni, stóp i ciała. Wysoki poziom nauczania poparty bardzo dobrymi wynikami egzaminów zewnętrznych. Nabyte w toku kształcenia umiejętności praktyczne przygotowują słuchaczy do uzyskania dyplomu potwierdzające kwalifikacje w zawodzie technik usług kosmetycznych.
Centrum organizuje również innowacyjne szkolenia dające dodatkowe uprawnienia, potwierdzone certyfikatami z zakresu stylizacji rzęs, paznokci, wykonywania makijażu, manicure, pedicure, wizażu z elementami charakteryzacji teatralnej i filmowej. Realizujemy projekty unijne Zabiegi wykonywane są z zachowaniem najwyższych standardów higienicznych.
Kierunki kształcenia oferowane w szkole dają możliwość zdobycia stabilnego zawodu i otwierają szerokie perspektywy na rynku pracy.
Zachęcamy do nauki osoby, które chcą zdobyć zawód a firmy kosmetyczne i makijażystów do współpracy..
Informacje i zapisy Niepubliczna Szkoła Policealna ZDZ - Centrum Kosmetologii i Wizażu Ostrowiec Św., ul. Kilińskiego 49, sekretariat tel. 41 265-38-83, kom. 607 128 325, www.ostrowiec.zdz.kielce.pl
Uczniowie Technikum im. T. Kościuszki ZDZ w Ostrowcu Świętokrzyskim wzięli udział jako pozoranci w ćwiczeniach powiatowych scalających służby ratownicze wraz ze sztabem kryzysowym pod kryptonimem ,,WIDOWISKO 2018”. Ćwiczenia odbyły się na terenie hali widowiskowo – sportowej KSZO i opierały się na trzech zdarzeniach. W pierwszym z nich miał miejsce atak chemiczny na hali KSZO, w drugim pożar w szatni za halą, a w ostatnim zdarzeniu wypadek samochodowy.
Głównym celem manewrów było sprawdzenie praktycznych możliwości jednostek organizacyjnych ochrony przeciwpożarowej oraz innych podmiotów i służb ratowniczych na wypadek zdarzenia masowego z udziałem dużej ilości osób poszkodowanych i zagrożonych. Ratownicy w pierwszej fazie musieli poradzić sobie z ewakuacją przerażonych dzieci, rozpoznaniem, zebraniem i neutralizacją niebezpiecznej substancji, dekontaminacją sprzętu i poszkodowanych ludzi. Oprócz działań dotyczących środków chemicznych i radioaktywnych, ratownicy musieli zmierzyć się ze skomplikowanym wypadkiem drogowym i uwięzionymi w pożarze szatni ,,sportowcami’’. Wszyscy musieli sprostać sytuacji, wykorzystać odpowiednio posiadane siły, środki i możliwości. Wymuszało to współpracę w celu wypracowania należytej koncepcji pamiętając, że każdy błąd może kosztować ludzkie życie.
Nasi uczniowie ,,pozoranci’’ we wszystkich ćwiczeniach symulujących te zdarzenia z wielkim zaangażowaniem wczuli się w swoje role, bardzo aktywnie uczestniczyli w przedmiotowych akcjach, które były przygotowane dla nich. Z wielką starannością, uwagą i dokładnością wykonywali polecenia wydawane przez służby: straży pożarnej, policji czy ratowników medycznych.
Wydaje mi się, że taka ,,symulacyjna lekcja” w sytuacjach nagłego zagrożenia życia ułatwi uczniom opanowanie, zdrowy rozsądek i pozwoli właściwie zachować się w konkretnej sytuacji.
G.M