zapisy 2023

Rekrutacja do projektu "E-mobilni w Europie"

Rusza rekrutacja na 5 dniowy wyjazd do Włoch (Rimini).
Formularz zgłoszeniowy można pobrać u koordynatora Pani Barbary Figury w sali nr 2, w sekretariacie szkoły liub z linka:

PMU-2021-FORMULARZ

Na wyjazd mogą zgłaszać się wszyscy uczniowie niezależnie od zawodu z klas II-III naszego Technikum. Warunkiem jest pełne zaszczepienie!!!

Przedsięwzięcie zatytułowane „E-MOBILNI W EUROPIE” to projekt przeznaczony dla 12 uczniów klas II-III Niepublicznego Technikum im. T. Kościuszki w Ostrowcu Św.
Celem przedsięwzięcia jest rozwijanie kompetencji kluczowych, które są niezbędne dla rozwoju osobistego uczniów oraz ich lepszego odnalezienia się w przyszłości na rynku pracy, a także aktywnego obywatelstwa europejskiego. Instytucją partnerską jest Liceo Scientifico Lemaitre - szkoła położona w Rimini we Włoszech. Uczniowie podczas pobytu zagranicą będą uczęszczać na lekcje informatyki do szkoły włoskiej przez 4 dni, piaty dzień będzie dniem wyjazdowym podczas którego uczniowie zrealizują zajęcia merytoryczne w wybranym Muzeum Techniki w Rzymie.
Realizując projekt chcemy, żeby uczniowie pogłębili przede wszystkim kompetencje cyfrowe, społeczne i językowe.
Zajęcia wspólne uczniów odbywać się będą w języku angielskim, a ich zakres tematyczny został ustalony we współpracy nauczycieli obu szkół już na etapie opracowywania wniosku aplikacyjnego. Zakres tematyczny to zagadnienia z podstawy programowej przedmiotu informatyka. Uczniowie będą uczyć się możliwości wykorzystania technologii IT, obsługi narzędzi do komunikacji zdalnej i tworzenia prezentacji multimedialnych z zastosowaniem j. angielskiego.
Realizacja projektu przyczyni się do zdobywania przez ucznia najważniejszych umiejętności, które powinny być wykształcone w trakcie kształcenia ogólnego technikum a są to:
- umiejętność komunikowania się w języku ojczystym i w językach obcych, zarówno w mowie, jak i w piśmie, to podstawowa umiejętność społeczna, której podstawą jest znajomość norm językowych oraz tworzenie podstaw porozumienia się w różnych sytuacjach komunikacyjnych; - kreatywne rozwiązywanie problemów z różnych dziedzin ze świadomym wykorzystaniem metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie;
- umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym dbałość o poszanowanie praw autorskich i bezpieczne poruszanie się w cyberprzestrzeni;
-umiejętność samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania, rzetelnego korzystania ze źródeł;
- nabywanie nawyków systematycznego uczenia się, porządkowania zdobytej wiedzy i jej pogłębiania;
- umiejętność współpracy w grupie i podejmowania działań indywidualnych.

Uczniowie zostaną wybrani w drodze, opisanej we wniosku, procedury rekrutacyjnej, która umożliwia udział w mobilności również uczniom o mniejszych szansach, czy trudnej sytuacji rodzinnej, dla których udział w tym przedsięwzięciu może mieć ważne znaczenie dla ich rozwoju osobistego i wpłynąć pozytywnie na osiąganie sukcesów edukacyjnych.

Kryteria naboru PMU 2020

Przed wyjazdem na mobilność zrealizowane zostaną działania przygotowawcze językowe (20h), pedagogiczne (10h) i kulturowe (10h). Przygotowanie językowe obejmie 20 godzin zajęć konwersacyjnych z języka włoskiego. Podczas przygotowania kulturowego uczniowie zostaną przygotowani na spotkanie z odrębną kulturą i obyczajami oraz innym systemem edukacji, które da im podstawowa wiedzę o regionie, który odwiedzą. Przygotowanie pedagogiczne jest niezbędne, aby wyjazd za granicę odbył się w bezpieczny sposób. Uczniowie zapoznają się z celami projektu, poznają metody radzenia sobie ze stresem i rozłąką z bliskimi.
W wiele działań przygotowujących włączeni będą rodzice uczniów. Rodziny uczniów o mniejszych szansach mogą być niewydolne w tym zakresie. Wsparcie zapewni im wychowawca klasy przy pomocy dyrektora szkoły i innych nauczycieli.
Realizacja przedsięwzięcia będzie dużym wyzwaniem również dla nauczycieli, ale i wspaniałą formą doskonalenia zawodowego oraz wymiany doświadczeń z nauczycielami szkoły partnerskiej. Efekty tej współpracy zostaną opracowane w postaci prezentacji multimedialnej i upublicznione dla wszystkich zainteresowanych.
W ramach projektu zaplanowano szereg działań upowszechniających i promujących rezultaty przedsięwzięcia wśród całej społeczności szkolnej, środowiska lokalnego oraz w szerszym zakresie poprzez publikacje materiałów na stronie internetowej szkoły, w mediach lokalnych i społecznościowych.
Wyjazd do Włoch zostanie zrealizowany w ramach Projektu E-mobilni w Europie z programu Ponadnarodowa Mobilnośc Uczniów (PMU). Na realizację zdań z PMU szkoła otrzymała dofinansowanie z Europejskiego Fundusze Społecznego w kwocie 63 661 tys. zł.

 

Kościuszkowcy zakończyli zadanie publiczne finansowane przez MON

Kościuszkowcy z Niepublicznego Technikum im. Tadeusza Kościuszki w Ostrowcu Św., zrealizowali zadanie publiczne pt.,,Kurs przetrwania dla klas wojskowych Szkół ZDZ”, dofinansowane przez Ministerstwo Obrony Narodowej. W kursie uczestniczyło 20 uczniów klas II,III i I OPW mundurowych.
Projekt miał charakter edukacyjny i obejmował szereg zadań m.in. rozwój i podniesienie poziomu wyszkolenia proobronnego, tworzenia warunków umożliwiających edukację tak przydatnej w służbie wojskowej. Udział uczniów w projekcie był idealnym początkiem do zdobywania i szlifowania swoich umiejętności, pogłębiania wiedzy o funkcjonowaniu służb mundurowych, rozwijania i realizowania własnych pasji.
Cele, które postawione były przed uczniami zostały zrealizowane, kurs przetrwania zorganizowany w formie survivalu, jak przetrwać w trudnych warunkach na terenie miejscowości Piekło okazał się strzałem w dziesiątkę.
Zakończyły się również zajęcia z instruktorem z samoobrony, taktyka i technika interwencji na których dziewczyny na równo z chłopakami świetnie dawały radę. Warsztaty z pierwszej pomocy, były ważnym zadaniem w tym projekcie, choć wszyscy znają podstawy, to strach i stres często ich blokuje. Każdy z uczniów miał okazję wypróbować i przypomnieć sobie jak należy to robić. Zrozumieli, że najważniejszym jest próbować a nie stać i przyglądać się biernie, gdzie liczą się sekundy.
Zadanie zostało zrealizowane. Podczas trwania projektu uczniowie poznali się lepiej, był to czas na zintegrowanie się, mogli pomagać sobie w trudnych sytuacjach i nauczyli się pracy w grupie, odpowiedzialności, pracowitości, a przede wszystkim stawiali czoła nowym wyzwaniom.

                                                                                                                                                    

                                                                                                                                               

Świąteczne życzenia Bożego Narodzenia

Drodzy Rodzice, Uczniowie oraz Słuchacze
Niech magiczna noc wigilijnego wieczoru
przyniesie spokój i radość.
Niech każda chwila świąt Bożego Narodzenia
żyje własnym pięknem,
a Nowy Rok obdaruje pomyślnością i szczęściem.
Ten cudowny pełen radości czas świąt
niech przyniesie wiele szczęścia i radości,
a Nowy Rok spełni najskrytsze marzenia.
Radosnego oczekiwania i gotowości
na przyjęcie Bożego Syna do swego życia,
mocy Ducha Świętego, który pomoże nam 
uwielbiać Boga i zasiewać ziarno pokoju
wśród wszystkich naszych bliskich.
Niech Boże Dziecię napełnia Wasze serca
radością, pokojem, nadzieją i ufnością.
Niech Was strzeże, błogosławi i umacnia w
podążaniu drogą miłości!
Błogosławionych Świąt!
Życzą Dyrekcja, Pracownicy administracji i Grono pedagogiczne

Harmonogram egzaminów zawodowych w sesji styczeń-luty 2022


 

Proszę zapoznać się z harmonogramem egzaminów zawodowych dotyczy wszystkich szkół sesja styczeń - luty 2022

Zakończenie zadania publicznego "Międzynarodowa wymiana młodzieży w formie on-line lub tradycyjnej"

15.12.2021 Technikum im. Tadeusza Kościuszki w Ostrowcu Św. zakończyło realizację zadania publicznego pn. „Międzynarodowa wymiana młodzieży
w formie on-line lub tradycyjnej.” Zadanie realizowane było od 22.10.2021 i zostało współfinansowane ze środków z Ministerstwa Edukacji i Nauki.
W ramach projektu przeprowadziliśmy szereg działań, które umożliwiły nam realizację założonych celów.
Jednym z głównych celów zadania było nawiązanie współpracy ze szkołą w Izraelu. Zadanie to okazało się bardzo trudne i długotrwałe w realizacji. Jednak finalnie, korzystając z różnych źródeł i kontaktów udało nam się nawiązać współpracę ze szkołą Rabin High School HaChish 9, położoną w Kfar Saba w Izraelu.
Zgodnie z założeniami projektu zorganizowaliśmy 2 spotkania wirtualne pomiędzy uczniami z Polski i Izraela. Pierwsze spotkanie odbyło się 24.11.2021 i nastawione było przede wszystkim na integrację młodzieży z obu szkół, przełamanie bariery językowej i wspólne poznanie się. Uczniowie podczas tych zajęć zaprezentowali siebie, uczyli się wzajemnie języka hebrajskiego i polskiego, poznali podstawy alfabetu hebrajskiego i wypełnili ciekawy quiz nt. kultury Żydów i Polaków. Drugie spotkanie wirtualne na platformie zoom odbyło się 09.12.2021. Podczas tego spotkania uczniowie wysłuchali prelekcji na temat historii narodu żydowskiego na ziemiach polskich (powiat ostrowiecki)l. Obejrzeli przygotowaną przez uczniów z Polski prezentację z wycieczki do byłego nazistowskiego obozu zagłady Auschwitz-Birkenau oraz prezentację filmu z wizyty w Muzeum Polin. Na zakończenie spotkania wypełnili wirtualny quiz, do którego pytania zostały opracowane wspólnie przez obie grupy młodzieży. Uczniowie przeprowadzili również dyskusje na temat Holocaustu, co go spowodowało, czy można było temu zapobiec? Co oznacza obojętność wobec tej tragedii i czy istnieje możliwość, że we współczesnym świecie może dojść ponownie do takiej sytuacji ?
Spotkania wirtualne prowadzone były w języku angielskim przez doświadczonych prowadzących i pasjonatów historii i kultury żydowskiej. OIdbywały się w miłej i przyjaznej atmosferze. Przyczyniły się do budowania kontaktów wśród młodych ludzi, wzrostu tolerancji i do walki ze stereotypami. Podczas zrealizowanych spotkań młodzież została zaktywizowana do pracy w grupie, do krytycznego myślenia, umiejętności prezentacji i innowacyjności oraz przełamała bariery językowej.
Oprócz organizacji wirtualnych spotkań ze szkołą w Izraelu, które stanowiły dla nas największe wyzwanie, zorganizowane zostały również 2 wycieczki tematyczne, które przeznaczone były tylko dla uczniów z Polski.
W dniu 15.11.2021, 45 uczniów Technikum im. T. Kościuszki w Ostrowcu Św. wraz z opiekunami udało się na wycieczkę do Muzeum Historii i Kultury Żydów Polskich Polin w Warszawie. Głównym celem naszego wyjazdu był rozwój wrażliwości młodzieży na odmienność kulturową, etniczną
i religijną oraz krzewienie tolerancji i idei dialogu poprzez bezpośredni kontakt z „żywą historią”. Przewodnik, który oprowadzał nas po muzeum, pomógł nam zrozumieć trudną historią wyznawców judaizmu. Dowiedzieliśmy się również, ile zła przyniosła mowa nienawiści oraz że dziedzictwo żydowskie stanowi integralną część historii Polski. Opuszczaliśmy gmach muzeum dostrzegając wkład narodu żydowskiego w rozwój polskiej kultury, nauki, a także gospodarki. Kolejnym etapem naszej wycieczki były Ogrody na Zamku Królewskim w Warszawie oraz Stare Miasto z Kolumną Zygmunta.
W ramach otrzymanej dotacji uczniowie naszego Technikum zrealizowali również wycieczkę tematyczno – edukacyjną do Niemieckiego Obozu Koncentracyjnego Auschwitz – Birkenau, która odbyła się dnia 30.11.2021r.
Zwiedzanie odbywało się w dwóch grupach z przewodnikami, trasą dla uczniów szkół średnich. Wysłuchaliśmy o przerażającej historii tego miejsca od profesjonalnych przewodników. Zobaczyliśmy słynną tabliczkę z hasłem „Arbeit macht frei”. Odwiedziliśmy baraki, w których trzymani byli więźniowie oraz komory gazowe, w których ginęli. Oddaliśmy hołd ofiarom nazistowskiego holokaustu przy ścianie płaczu, zapalając znicze. Uczestnicząc w wycieczce do Auschwitz-Birkenau, odwiedziliśmy jedno z najbardziej znanych miejsc w historii świata. Zobaczyliśmy oryginalne przedmioty i budynki w obozie. Uczestnicy wycieczki byli pod dużym wrażeniem tego co zobaczyli i usłyszeli od przewodników zwiedzając Muzeum Auschwitz-Birkenau. Przed wyjazdem do Oświęcimia zostały zrealizowane lekcje przygotowujące uczniów do zwiedzania. W tym celu skorzystaliśmy z lekcji on-line, które udostępnia Muzeum.
Wszystkie zrealizowane w ramach zadania publicznego działania miały na celu zwrócenie uwagi uczniów na problem antysemityzmu, wzrost tolerancji oraz walkę ze stereotypami. Uczniowie zapoznali się również z historią i kulturą Żydów polskich z terenu powiatu ostrowieckiego a więc uzupełnili braki, które zauważone zostały po analizie ankiet wstępnych, gdzie duża grupa uczniów nie posiadała elementarnej wiedzy w tym zakresie. Wartością dodaną zadania jest nawiązanie kontaktów z młodzieżą izraelską, zrozumienie ich kultury oraz wzajemna wymiana zdań nt. holocaustu. 
Wyrażamy nadzieję, że realizacja powyższego zadania przyczyni się także do wzmocnienia stałego dialogu oraz w dalszej perspektywie do nawiązania stałej współpracy ze szkołą z Izraela, która po ustaniu pandemii zaowocuje wymianą młodzieży z obu szkół w formie tradycyjnej.

https://youtu.be/Nd5eBluy8rw  

 

 

 

Podkategorie

bann opwjednostka patronacka

bann opw

Świętokrzyska_Edukacja_Zawodowa.png